Оцінювання як найважчий метод впливу.

У кожного з нас, а особливо у молодих викладачів, виникала проблема оцінювання учнів. Коли дитина, років 9-ти, яка, на жаль, вела себе негарно, погано вивчила правило і не підготувала завдання, коли вона дивиться на тебе великими очима, які наповнюються слізьми, намагається піймати твій розчарований погляд, і благає тебе про цю наліпку, як ніби від цього залежить її життя… В таких ситуаціях ніяка серйозність і об’єктивність не може допомогти. І вхід вже йдуть емоції та співчуття. А це, в нашому ділі, зовсім неправильно. Тому що дитина розуміє, що можна нічого не робити, а просто добре попросити вчителя або, в крайньому випадку, «заплакати», і після цього отримати свою винагороду. Розуміючи, що так можна добиватися всього, дитина виростає лицемірною та корисливою. І виною цьому є недостатня стійкість вчителя. Тому відповідальність наша при оцінюванні дуже велика. І правильність її оцінювання полягає не тільки в знанні методики оцінювання, визначених факторів, тощо, а й в темпераменті учня та психології в цілому.

 

            Оцінити дорослу людину ще важче. Тому що розкритикувати дорослого, і, при цьому, не образити його - неможливо. Всі дорослі – ті ще діти. Вони завжди підозрюють людину, яка їх критикує в необ’єктивності. І тут потрібно бути дуже обережним, тому що об’єктивні, на нашу думку,  судження можуть, насправді, виявитися зовсім невірними і недоречними. Якщо ми вже обираємо шлях об’єктивності, то потрібно слідувати йому до кінця. В протилежному випадку можна дуже швидко втратити довіру і, навіть, повагу людину. А викликати повагу знову набагато важче, ніж просто її не втрачати.

 Тверезо оцінювати ситуацію, враховувати не тільки свою точку зору, а і точку зору іншого та вміти вислухати  – ось основні три кита об’єктивного оцінювання. І це я кажу не тільки про вивчення мов, наук, тощо, а і про ситуації, які виникають в повсякденному житті.

Цікаве в Блогах:

Використання гри в навчальному процесі

Головний феномен гри полягає в тому, що, будучи розвагою, вона переростає в навчання, у творчість та у модель людських відносин.

Ще з давніх часів люди використовували гру як метод навчання. В наш час гра є важливою частиною навчального процесу як в дошкільних і шкільних, так і в позашкільних установах. Головна мета застосування гри – це активізація та інтенсифікація навчального процесу. Сьогодні гру використовують:

Read more...

Міні-анкета для студентів

Якщо Вами заволоділо непереборне бажання отримати якісні і сучасні знання за світовими стандартами та зробити вагомий внесок у своє майбутнє... Заповніть цю анкету та приєднуйтеся до Harvard Language Club вже сьогодні.

Натисніть для оновлення

Friends & Partners

Розробка та підтримка.